(0341) 768 181

FAQ

Welkom, hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Hier onder vind u de meest gestelde vragen en tips:

  • RitAssist
  • Clouddiensten
  • ICT
  • Internet
  • Mobiele telefonie
  • Vaste telefonie
RitAssist
Ik ben mijn wachtwoord en gebruikersnaam kwijt

Uw wachtwoord kunt u opvragen door op de link te klikken in het inlogscherm. 

"Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten? Klik hier"

Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres. 

Waarom moet ik een correctierit uitvoeren en hoe doe ik dit?

Correctieritten moeten eens in de twee maand worden ingevoerd. Wij registreren op basis van GPS, uw voertuig registreert de omwentelingen van de as. Dat ons systeem afwijkt van de tellerstand is daardoor logisch en wordt ook geaccepteerd door de belastingdienst.

Een correctierit voert u als volgt in:

  1. Zoek het kenteken
  2. Ga naar ritten
  3. Klik daar op grijze knop Nieuwe correctierit. Voer hier de stand wat weergegeven wordt op de kilometerteller in en voer het moment van invoer in. Het staat u vrij om opmerkingen in te vullen.
De auto’s worden afwisselend gebruikt en staan ’s avonds geparkeerd bij het bedrijf, moet ik bijtelling betalen?

De speciale regeling die voor afwisselend gebruik geldt, is alleen van toepassing op bestelauto’s. Ditzelfde geldt voor het parkeren van auto’s bij het kantoor van de werkgever; alleen voor bestelauto’s is wettelijk vastgelegd dat de bijtelling in zo’n situatie achterwege kan blijven.

Voor bestelauto’s die door verschillende werknemers worden gebruikt, geldt (onder voorwaarden) een speciale regeling waarbij het eventuele privégebruik kan worden afgekocht. Deze regeling geldt echter niet voor privéauto’s.

Wanneer hoef ik dan geen bijtelling te betalen?

De bijtelling kan alleen achterwege blijven als de werknemer over een beschikking verklaring geen privégebruik auto beschikt en door een ritregistratie of ander bewijs kan aantonen dat de auto op jaarbasis niet voor meer dan 500 kilometer privé wordt gebruikt.

Een verbod op privégebruik is over het algemeen onvoldoende om de bijtelling achterwege te kunnen laten. Hiervoor is aanvullend bewijs nodig, zoals een controle op dit verbod en een reële sanctie bij overtreding van het verbod.

Moet ik afspraken laten vastleggen?

Wilt u gebruik maken van de mogelijkheid om door een verbod op privégebruik de bijtelling achterwege te laten, maak hierover dan altijd vooraf afspraken met de Belastingdienst. Hiermee voorkomt u dat u achteraf voor onaangename verassingen komt te staan.

Clouddiensten
Wat zijn de voordelen van Office 365?

Al uw email, contactpersonen, taken en agendapunten heeft u altijd bij de hand. Alles wordt continu gesynchroniseerd zodat uw gegevens altijd up-to-date zijn. Opent u een mailtje op uw telefoon, dan wordt deze ook automatisch als gelezen beantwoord op uw computer. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de agenda. Zet u via outlook een afspraak in de agenda, dan vindt u deze binnen enkele seconden ook terug in uw telefoon agenda. Dit zijn enkele van de voordelen van Office 365.

Twijfelt u nog? Kom eens langs voor een demonstratie!

Wat zijn de voordelen van Cloud opslag?

De voordelen van cloud opslag zijn dat u uw bestanden en foto’s altijd veilig online heeft staan. Geen angst meer voor harde schijven die defect gaan of gestolen worden. Zolang u over een computer met internet beschikt kunt uw bestanden overal inzien. Deze zijn ook te bekijken vanaf uw mobiele apparaten.

Het voordeel van een computer is dat u de bestanden offline beschikbaar kunt stellen. Zodoende hoeft u geen internet te hebben om verder te kunnen werken. Zodra uw computer weer verbonden wordt met een internetverbinding zullen uw nieuwe en bijgewerkte bestanden automatisch geüpload worden naar de cloud.

Hoe kan ik gebruik maken van mijn Office 365 pakket?

Ga naar de website https://portal.office.com/ en log hier in met uw emailadres en wachtwoord. Na het inloggen ziet u met grote letters staan: "Office installeren op meer apparaten". Klik op "Installeren". Hierdoor wordt u naar een andere pagina verwezen. Hier kunt u de gewenste taal selecteren, vervolgens klikt u weer op installeren. Het programma wordt nu gedownload. Na het downloaden kunt u deze openen en uitvoeren. Hierna kunt u gebruik maken van uw Office pakket.

Hoe stel ik "OneDrive voor Bedrijven" in?

Download en installeer het programma One Drive voor Bedrijven. Doorloop de installatie totdat deze vraagt om een URL voor synchronisatie. Log vervolgens in op uw webmail. Dit kan via webmail.belbusinesscentre.nl

Na het inloggen kunt u rechtsboven kiezen voor het programma OneDrive. Wanneer u deze gekozen heeft komt u in de OneDrive omgeving. De URL (website) boven in de balk kunt u aanklikken en in het geheel kopiëren. Deze plakt u vervolgens in het venster van de OneDrive installatie. Uw mappen worden nu gesynchroniseerd en OneDrive is klaar voor gebruik.

Waarom kan ik een bijlage in de mail niet openen?

Probeer de bijlage naar de computer te downloaden om deze vervolgens te openen. Lukt dit nog steeds niet, neem dan contact met ons op.

Hoe stel ik mijn Exchange e-mailaccount in?

Outlook:

  • Ga naar bestand en kies voor account toevoegen
  • Kies voor een exchange
  • Voer hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in van het e-mailadres en klik op volgende. Het e-mailaccount wordt nu automatisch ingesteld.

Apple mail

  • Ga naar het menu "Mail".
  • Kies vervolgens voor voorkeuren en dan het tabblad accounts
  • Klik onder aan de pagina op het + teken om een account toe te voegen
  • Voer hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in van het e-mailadres en klik op volgende. Het e-mailaccount wordt nu automatisch ingesteld.
  • Mocht er tijdens de installatie aangegeven worden dat het certificaat niet gecontroleerd kan worden, kies dan voor verbind en dan zal uw account alsnog verbinding maken.

Mocht het u na deze stappen niet lukken, neemt u dan gerust contact met ons op. 

ICT
Kan ik ook zelf een computer samen stellen en laten bouwen?

Dat behoort ook tot de mogelijkheden bij Bel Business Centre. Waar wenselijk configureren wij een computer volledig op maat en assembleren deze ook voor u.

Wat moet ik doen als mijn computer vastloopt?

Wacht enkele minuten om te kijken of de computer weer gaat reageren. Als dit niet het geval is kunt u de aan/uit knop gedurende 5 seconden ingedrukt houden, hierbij wordt uw computer geforceerd afgesloten. Druk vervolgens de knop nogmaals in en de computer zal weer opstarten. Let hierbij wel op dat niet opgeslagen werk verloren zal gaan.

Waarom geeft mijn laptop een vervormd / scheef beeld?

Dit betekent vaak dat de laptop hard is dicht gedaan of is gevallen. De aansluiting tussen het scherm en het moederbord is dan beschadigd en zal gerepareerd moeten worden.

Waarom geeft mijn computer een vervormd / scheef beeld?

Controleer of uw beeldschermkabel goed aangesloten zit in uw beeld scherm en achter op uw computer. Wanneer deze goed is aangesloten controleer dan of er eventuele pinnetjes in de aansluitingen van de kabel krom zijn. Het kan zijn dat de kabel vervangen moet worden.

Verwijder ik een virus door mijn harde schijf (HDD) te formatteren?

Deze optie is de laatste optie die u wilt uitvoeren wanneer uw computer/laptop een virus heeft. Hiermee verwijdert u namelijk uw complete harde schijf en daarmee dus ook al uw bestanden, foto’s en programma’s. Tevens zal Windows hierna opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Wanneer u een virus heeft neemt u dan contact met ons zodat wij uw computer virusvrij kunnen maken en er een goed antivirus programma op kunnen zetten.

Hoe verwijder ik een virus van mijn PC?

Zorg er eerst voor dat er een goede virusscanner op uw computer/laptop heeft staan, bijvoorbeeld Kaspersky. Laat deze uw computer goed scannen en verwijder de resultaten. Het virus is in de meeste gevallen hiermee verwijderd.

Heeft u geen (goede) virusscanner, neemt u dan contact met ons op.

Waarom werkt mijn draadloze printer niet?

Ga naar het configuratiescherm van uw computer, vervolgens kiest u 'apparaten en printers'.  Controleer of uw printer hier tussen staat.

  • Staat deze er tussen, controleer dan of deze niet offline staat. Als de printer offline staat dan heeft de printer waarschijnlijk geen internet of is deze uitgeschakeld.
  • Staat de printer er niet tussen dan is uw printer nog niet geïnstalleerd.

Indien u hier niet uitkomt, neem dan contact met ons op voor een afspraak of hulp op afstand. 

Waarom heb ik geen beeld op mijn computer?

Controleer of de bekabeling goed zit tussen het beeldscherm en uw computer. Controleer ook of deze van stroom wordt voorzien. Werkt uw beeldscherm hierna nog niet, neem dan contact met ons op. 

Waarom start mijn computer niet meer op?

Controleer of er wel een lampje op de voorkant gaat branden wanneer de computer wordt ingeschakeld. Wanneer dit niet zo is controleer dan of de computer wel van stroom voorzien wordt. Wordt de computer nu nog niet opgestart, neem dan contact met ons op.

Internet
Wat is mijn wifi wachtwoord?

Deze vind u op de sticker op de achterkant van uw modem. Wanneer deze hier niet op zit kunt u deze terug vinden in uw opleverdocument. Heeft u deze niet meer bij de hand, neemt u dan contact met ons op.

Waarom kan ik niet uitgaand mailen vanaf mijn PC?

Indien uw internetverbinding via Bel Business Centre loopt, is uw uitgaande mailserver (wanneer u geen exchange mail heeft) ook gewijzigd. Controleer of u het volgende ingesteld heeft staan bij de uitgaande mail:

  • Uitgaande mailserver (SMTP): smtp.voipoperator.nl
  • Poort: 25
  • Beveiliging: geen
  • Authenticatie: geen

Mocht u daarna nog niet kunnen mailen kunt u altijd even contact met ons opnemen.

Wat is mijn IP-adres?

Uw IP-adres is eenvoudig te achterhalen door naar de website www.watismijnip.nl te gaan.

Waarom werkt mijn internet niet?

Uw internet kan door meerdere redenen niet werken. De eerste tests die u zelf kunt uitvoeren zijn de volgende:

  • Controleer of er lampjes branden op het modem. Is dit niet het geval controleer dan of de stekker in het stopcontact zit of test een ander stopcontact.
  • Herstart het modem wat u van ons heeft hangen. Dit kunt u doen door de stekker voor 10 seconden uit het stopcontact te halen. Werkt het vervolgens nog steeds niet, neemt u dan contact met ons op.
Hoe kan ik mijn Wi-Fi wachtwoord wijzigen?

Ga naar het IP-adres van uw router en log in met uw inloggegevens, u komt nu in het configuratiescherm van uw modem. Kies in het linkermenu voor Wireless LAN en in het submenu voor General Setup, hier kunt u verschillende instellingen voor uw draadloze netwerk aangeven. 

  • SSID 1/2/3/4: De naam van uw draadloos netwerk.
  • Wireless Mode: Wilt u gebruik maken van een 11b, 11g of 11n client.
  • Channel: Op welk kanaal moet de DrayTek zijn draadloze netwerk uitzenden. Standaard staat deze op ‘Auto’. We raden aan om deze vast in te stellen op 1, 6 of 11.
  • TX Power: Verzendbereik, we raden aan om deze op 100% te laten staan.
  • Enable Green AP: Energiebesparing op draadloos gebruik.

Verschillend per modem kunt uw wachtwoord instellen door op SSID1/2/3/4 te klikken en hier een wachtwoord in te geven. Bij een ander type staat onder General Setup het kopje Security, hier geldt hetzelfde als de voorgaande stap om het wachtwoord aan te passen.

Hoe kan ik een gastnetwerk toevoegen?

Ga naar het IP-adres van uw router en log in met uw inloggegevens, u komt nu in het configuratiescherm van uw modem. Kies in het linkermenu voor Wireless LAN en in het submenu voor General Setup, hier kunt u verschillende instellingen voor uw draadloze netwerk aangeven. Kies voor het tweede SSID en geeft deze een apparte naam welke zichtbaar wordt, bijv. Gastnetwerk. Het advies is wel om de optie "isolate" aan te vinken bij het gastnetwerk.

  • SSID 1/2/3/4: De naam van uw draadloos netwerk.
  • Wireless Mode: Wilt u gebruik maken van een 11b, 11g of 11n client.
  • Channel: Op welk kanaal moet de DrayTek zijn draadloze netwerk uitzenden. Standaard staat deze op ‘Auto’. We raden aan om deze vast in te stellen op 1, 6 of 11.
  • TX Power: Verzendbereik, we raden aan om deze op 100% te laten staan.
  • Enable Green AP: Energiebesparing op draadloos gebruik.

Verschillend per modem kunt uw wachtwoord instellen door op SSID1/2/3/4 te klikken en hier een wachtwoord in te geven. Bij een ander type staat onder General Setup het kopje Security, hier geldt hetzelfde als de voorgaande stap om het wachtwoord aan te passen.

Hoe kan ik de snelheid van mijn internetverbinding testen?

De snelheid van uw internet verbinding kan getest worden met de website speedtest.operator.nl. Let op: Deze website geeft snelheden in volledige Mbit’s aan waardoor deze niet op de komma nauwkeurig is.

Mobiele telefonie
Hoe stel ik mijn Exchange e-mailaccount in?

Apple iPhone/iPad:

  • Ga naar instellingen
  • Kies voor 'Mail, Contacten, Agenda'
  • Selecteer Nieuwe Account en vervolgens Exchange
  • Voer hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in van het e-mailadres en klik op volgende. Het e-mailaccount wordt nu vanzelf ingesteld.

Android telefoon/tablet :

  • Ga naar instellingen
  • Kies voor accounts
  • Selecteer Account toevoegen en vervolgens Exchange
  • Voer hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in van het email adres en klik op volgende. Het e-mailaccount wordt nu vanzelf ingesteld.
Waarom werkt het internet op mijn mobiele telefoon of tablet niet?

Wanneer uw internet niet werkt op uw mobiele telefoon kan dit meerdere oorzaken hebben. Let u er allereerst wel op dat u een abonnement heeft waar een internetbundel bij zit, dit om hoge kosten te voorkomen.

  • Controleer of u "mobiele data" heeft ingeschakeld op uw telefoon. 
  • Controleer of u EU internet op uw telefoon heeft uitgeschakeld (alleen bij iPhone)
  • Controleer of u de APN-instellingen van uw provider goed heeft staan.
  • Controleer via ons of uw provider het internet op uw abonnement heeft geblokkeerd.

​Voor uw APN instellingen kunt u terecht op onze "Downloads" pagina. Hier kunt u handleidingen downloaden voor het instellen van internet op uw mobiele telefoon.

Waarom kan ik geen e-mail verzenden vanaf mijn mobiele telefoon / tablet?

Wanneer u gebruik maakt van een POP- of IMAP-mailserver worden e-mails verzonden via de uitgaande mailserver, ook wel SMTP genoemd, van uw mobiele provider. Hiervoor dient u wel in het toestel aan te geven wat de uitgaande mailserver is. De meestgebruikte SMTP-servers zijn onderstaand weergegeven:

  • KPN / Yes Telecom: mail.kpnmail.nl
  • Voice4mobile: smtp.voipoperator.nl
  • Vodafone: authsmtp.vodafone.nl 

Voor een compleet overzicht van alle SMTP-servers kunt u bij "Downloads" een overzicht downloaden. Maakt u gebruik van Wi-Fi? Dan dient u de uitgaande mailserver van uw internetprovider toe te voegen. 

Waarom ben ik niet bereikbaar maar kan ik wel bellen?

Wanneer u gebruik maakt van Voice4mobile kan het zijn dat u onze Reach app in de online operator nog niet goed heeft ingesteld. Hierdoor kan het komen dat uw inkomende oproepen direct naar uw voicemail gaan en u hierdoor allemaal oproepen mist. Controleer daarom goed of u de omgeving in Reach goed heeft ingesteld. 

Indien u gebruik maakt van een iPhone kan het ook zijn dat u de "Niet Storen" functie aan heeft staan. Dit kunt u makkelijk herkennen aan het halve maantje dat rechts bovenaan uw display staat. Dit kunt u via "Instellingen" en onder "Niet Storen" weer uitzetten of u kunt gemakkelijk en snelmenu naar boven schuiven en op het maantje drukken. 

Hoe kan ik mijn voicemailboodschap aanpassen?

Bel met 1233, via het keuze menu kunt u de voicemailboodschap aanpassen. Indien u gebruik maakt van Voice4mobile , en meerdere voicemailboxen gebruikt, kunt u via de bereikbaarheidsmatrix, kunt u een *.mp3 bestanden uploaden in onze online operator.

Vaste telefonie
Waarom kan ik geen gesprekken ontvangen en/of uitbellen?

Controleer of u internet heeft, werkt het internet wel, herstart dan uw toestel. Mocht het na deze herstart nog steeds niet werken, meldt u dan het toestel opnieuw aan.  Dit kunt u doen door te bellen naar 901, toets uw extensienummer in gevolgd door een #. Voer nu het wachtwoord 9876 in, opnieuw gevolgd door een #. 

Functioneert uw telefonie hierna nog steeds niet, neemt u dan contact met ons op.

Hoe kan ik een gesprek opzetten?

Om een gesprek te starten toets u het telefoonnummer in en neemt u de hoorn van de haak. U kunt ook eerst de hoorn van de haak afnemen en daarna het telefoonnummer invoeren. Om het gesprek te beëindigen legt u de hoorn weer op de haak. Let op, u hoeft geen extra 0 te draaien.

Hoe kan ik een gesprek in de wacht zetten?

Druk tijdens het gesprek op de “Wachtstand” en het gesprek wordt in de wacht gezet. De beller krijgt een wachtmuziek te horen. Om de beller weer uit de wacht te halen drukt u weer op de “Wachtstand” en u heeft direct het gesprek weer terug.

Hoe kan ik gesprekken oppakken van een ander toestel?

Gebruikers kunnen binnenkomende oproepen die niet op hun gebruikersextensie overgaan oppakken door *8 te bellen. Deze functionaliteit is default ingesteld voor alle extensies maar kan worden beperkt per gebruiker of per groep. 

Hoe kan ik meeluisteren?

Door naar 906 te bellen en daar het extensienummer op te geven waarop u wilt meeluisteren. Deze rechten moeten per gebruiker in operator worden ingesteld. 

Hoe kan ik een speeddial / snelkiesnummer creëren?

U kunt op twee manieren een speeddial instellen, op toestelniveau en op platform niveau. Op toestelniveau kunt u telefoonnummers zetten onder een toets van 2 t/m 9 en op platformniveau kunt u snelkiesnummers programmeren. Onderstaand de twee mogelijkheden:

  • Toestelniveau:

Druk meer dan 3 seconden op één van de numerieke toetsen en geef het telefoonnummer in. De speeddial is vervolgens geprogrammeerd onder de toets 2 t/m 9. 

  • Platformniveau:

Log in met uw eigen webgebruiker en ga rechts bovenin naar het tabblad “Persoonlijk” en klik op het popup-menu op “Telefoonboek”. Ga vervolgens naar “Acties” en voeg een contactpersoon toe. Onderin kunt u vervolgens een snelkiesnummer programmeren in de range van 1000 tot en met 9000. 

Hoe kan ik softkeys programmeren op mijn Aastra, Yealink of Gigaset toestel?

Afhankelijk van de status (aan- of afgemeld) verschijnen de diverse geprogrammeerde functies in het display van het toestel. Naast de voorgeprogrammeerde soft keys hebben deze toestellen de mogelijkheid om de overige soft keys te programmeren als Busy Lamp Field of als Speed Dial. Om dit in te stellen heeft u twee mogelijkheden, u kunt het via de operator doen of via de web interface van het toestel. Voor meer informatie kunt u terecht op onze "Downloads" pagina.

Hoe kan ik mijn voicemailboodschap aanpassen?
Meer weten over onze oplossingen? Laat u terugbellen
Laatste nieuws

15 november 2017

Nu ook bereikbaar via Whatsapp!

Vanaf heden zijn wij ook bereikbaar via Whatsapp! [...]

Lees verder
Laatste nieuws

Wilt u altijd op de hoogte gehouden worden van ons laatste nieuws of aanbiedingen? Laat dan hier uw emailadres achter:

210